4 reggeli praktika, hogy lendületesen induljon a napod

Ha reggelente ezeket alkalmazod, leszámolhatsz a koránkelés gyötrelmeivel.

Ki ne hallotta volna még azt az alapigazságot, hogy: “A koránkelést nem lehet megszokni”? Ez nagy valószínűséggel így is van, hiszen a legritkább esetben találkozol hajnalban olyan emberrel, akinek be nem áll a szája és fittebb, mint te a legpörgősebb buliban. Nyilván vannak ilyenek, jelen esetben viszont a többséghez szólunk, hozzád, aki ki nem állhatja a kora reggeli kelést. Négy könnyen elsajátítható praktikát szedtünk össze, hogy ezentúl lendületesen és frissen induljon a napod.

Ne “szundizz”!

Amennyiben te is a mobiltelefonra ébredők népes táborát gyarapítod, akkor biztosan tudod, mi az a “szundi”. Igen, amikor hajnalok hajnalán megszólal az a fránya telefon, nincs is jobb érzés, mint “szundira” állítani, hogy még néhány percet hempereghess a meleg ágyban. Sokan azonban túlzásba viszik a lustálkodást és akár tízszer, hússzor is kinyomják az ébresztőt. Ez félálomban jó ötletnek tűnhet, azonban szervezetünkre nincsen a legjobb hatással.

Kutatások kimutatták, hogy az 5-10 perces alvások hatására megzavarodik a testünk, és az újbóli hirtelen ébredéseknek köszönhetően még álmosabbak, nyomottabbak leszünk.

Ez az állapot pedig a tényleges ébrenlétnek akár az első négy órájában is fennállhat.

Az elhúzódó fáradtság elkerülése érdekében próbálj meg az első csengésre felkelni, de legalábbis nem visszaaludni. Ha elsőre kinyomod a telefonodat, de még pár percet eltöltesz az ágyban, abból baj nem lehet, viszont sokkal frissebben fogsz nekivágni a napnak.

Mosakodj hideg vízzel!

Biztosan veled is előfordult már, hogy egy nehezebb ébredés után alig találtál el a fürdőszobáig. Amikor még sötét van, de menni kell dolgozni, az agyunk minden erejével tiltakozik a felkelés ellen. Leggyorsabban és legegyszerűbben úgy tudod felébreszteni magad, ha a markodba jó hideg vizet engedsz, és azzal öblíted le az arcod. Egy szempillantás alatt fogsz a hűs víz hatására magadhoz térni, szinte kipattannak a szemeid. Nagy valószínűség szerint hajnalban nem is gondolsz ilyesmire, de a hideg víz az arcbőröd fiatalon tartásában is jelentős szerepet játszik.

Igyál egy pohár langyos, citromos vizet!

Reggelente sokszor kiszáradva ébredünk, és első dolgunk, hogy legurítsunk egy pohár vizet. Az ivással az égvilágon semmi baj nincs, de ha fitt szeretnél lenni indulásra, akkor langyos, citromos vizet érdemes fogyasztanod.

Ez ugyanis gyorsan beindítja az anyagcserét, serkenti az agyműködést, kellőképpen erősíti az immunrendszert, továbbá az esetleges fogyásban is meghatározó szerepet játszhat.

Legjobb, ha friss citrom levét facsarod az italodba, de mindig figyelj arra, hogy a víz valóban langyos legyen!

Hűts be egy kanalat!

Most biztosan megfordult a fejedben, hogy ez mégis miért segíthet abban, hogy frissebben induljon a napod. Kezdd azzal, hogy lefekvés előtt beteszel egy teáskanalat a hűtőbe, hogy reggelre jó hideg legyen. Hajnalban csak annyi a dolgod, hogy a már bekészített evőeszközt kivedd a hűtőszekrényből és vidd magaddal a fürdőszobába.

A trükk pedig most következik: a jó hűvös kanalat körülbelül fél percre helyezd a szemed alá, hogy még idejében eltüntesd a szem alatti duzzanatokat.

A bőröd egy (szem)pillantás alatt válik simává, és a hideg hatására még jó barátod, az álmosság is búcsút int a nap végéig.

Ha a fent említett praktikák közül szemezgetsz, biztosan sokkal frissebben lépsz majd ki a lakásból, még napfelkelte előtt is. Sok sikert kívánunk!

Képek: Thinkstock