6 étel, amiről azt hitted, egészséges és nem hizlal, pedig ez egyáltalán nem igaz

A reklámszövegek meg a csomagoláson kiemelt zengzetes szavak helyett az összetevőket figyeld.

Milyen sok élelmiszerről hirdetik, hogy tápláló, egészséges, vagy éppen diétás és nem hizlal, igaz? A kedvencünk az volt, amikor a Nutella reklámja hirdette, mennyire jót tesz a gyerek szervezetének, hiszen “tejből, mogyoróból és kakaóból készül” (sőt, később még újra is mondták a szöveget, hogy egy KIS kakaóból), tele van kalciummal és ásványi anyagokkal, bla bla bla.

 
A Nutellából talán már megjöttünk, de még mindig egy csomó termék van, aminek könnyedén bedőlhetünk. Ilyen példákat mondunk most is.

Zsírszegény salátaöntet

Azaz: cukros víz, hozzáadott ízfokozókkal. Hagyd ki, és maradj az olívaolaj-balzsamecet kombónál, vagy keverj helyette saját salátaöntetet! Rengeteg receptet találsz már a neten.

Készen kapható saláta

Azaz: borzasztóan zsíros és cukros öntettel, vagy éppen temérdek kenyérkockával, vagy nagyon zsíros sajttal megküldött saláta. Ha már veszel kész salátát, keress olyat, amiben nincsenek ilyen trükkök, és TÉNYLEG csak saláta: zöldségek, esetleg gyümölcsdarabok, tojás, sovány sonka. Ha van a tetején egy pici reszelt sajt, attól persze nem fogsz mindjárt hízásnak indulni.

Görög joghurt teljes tejből

Azaz: a napi ajánlott telített zsír mennyiség 75%-át fedezi, és tele van kalóriával. Legalábbis, ha olyat választasz, amire nincs ráírva, hogy zsírszegény vagy zsírmentes. De ha figyeled ezt a jelzést, és olyat veszel, amin rajta van, az tök jól belepasszolhat egy fogyókúrába – értékes fehérjével is ellátja a szervezetedet.

Gabonapehely

Azaz: gyakorlatilag üres kalória, amihez utólagosan adnak hozzá vitaminokat és ásványi anyagokat szintetikus formában, amelyek meg sem közelítik a természetes vitaminok és ásványi anyagok értékét. Hiába, hogy gabonából van a pehely, de sajnos, mire azt pehely formájúra feldolgozzák, minden alapvető tápanyagát elveszíti. Készíts inkább zabpelyhet, az ugyanis valóban tápláló és tele van egészséges rostokkal.

Szárított gyümölcs

Azaz: a friss gyümölcsnél sokkal több cukrot tartalmazó gyümölcs, amik ráadásul tartósítószerekkel is tele van.

Cukormentes élelmiszerek

Azaz: legtöbbször aszpartámmal édesített termék, amiről, bár ez még nem nyert egyértelmű bizonyítékot, de gyanús, hogy rákkeltő. Cukorhelyettesítésre inkább xilitet (nyírfacukrot) használj, az aszpartám tartalmú termékeket pedig kerüld el.

Forrás: kuffer.hu

Képek: Thinkstock