Álmatlanságtól szenvedsz, szorongsz éjszaka? Hagyd a gyógyszert: válts takarót!

Nem gondolnád, de ha megfelelő takarót használsz, az a teljes idegrendszeredet tudja lenyugtatni.

Mennyire ismerős számodra a “nehéz takaró” kifejezés? Olyan értelemben bizonyára, hogy el tudod képzelni, milyen az: hát egy takaró, ami nehéz. Tulajdonképpen igen, össze is foglaltad a lényeget.

Ha rendszeresen forgolódsz éjjel álmatlanul, netán kezdődő inszomniával vagy éjjeli szorongással küzdesz, próbáld ki a nehéz takarót megoldásként. Lehet, hogy többet fog segíteni, mint hinnéd.

Hogyan segít egy nehéz takaró?

A nehéz takaró éppen úgy fogja körbe a testet, mintha egy finom, meleg ölelést kapnánk, ez a nyomás pedig ellazítja az idegrendszert. Természetes módon lazít el.

Időseknél és gyermekeknél a kórházakban ezért használnak súlyos, nehéz takarókat, de jellemzően a kisbabákra is sokszor terítenek a testsúlyának megfelelően nehéz takarót.

A nehéz takaró keltette nyomás a testben segíti a szerotonin termelődését. Amikor a szerotoninból természetes módon melatonin lesz, a testünk készen áll arra, hogy pihenni kezdjen. A test bizonyos pontjainak stimulálásával a nehéz takarók biztonságérzetet adnak és klinikai tanulmányok szerint is elősegítik az éjszakai alvás minőségének javulását.

Sőt: a nehéz takaró olyan súlyos rendellenességek leküzdésében is segít, mint a depresszió, az agresszió, a poszttraumás stressz-szindróma, a Tourette-szindróma, az Alzheimer-kór, a nyugtalan láb-szindróma, és az autizmus. Ezt vizsgálatok igazolják.

Oké, de mégis, milyen nehéz legyen?

Átlagos felnőtt testnél 7 és 14 kiló között legyen a súlya – a kényelem és a komfortérzet, illetve az állapotod javulása vagy változatlansága alapján kell kitapasztalni, hogy neked mi az ideális súly.

Fontos viszont, hogy légzési problémák, keringési zavarok vagy hőmérséklet-szabályozási zavarok esetén, valamint műtét után nem szabad nehéz takarót használni!

Forrás: kuffer.hu

Képek: Thinkstock