Hogyan fogyj a színek segítségével?

Már a sztárok is így adják le a felesleges kilókat!

Több táplálkozástudománnyal és betegségmegelőzéssel foglalkozó kutató, évtizedes vizsgálatok alapján azt mondja, hogy a színeknek igenis nagy szerepe van az étrendünkben. Minél sokszínűbb ételeket eszünk, annál egészségesebb a táplálkozásunk is.

A fogyókúra három színre épül

A sárga színű ételek az emésztést segítik, a zöldek a májra vannak jótékony hatással, a pirosak a vérkeringést serkentik. Nem kell a kalóriákat számolni, a mennyiség sem adott. Az a lényeg, hogy annyit fogyasszunk, amennyi jól esik. Reggelire és uzsonnára mindhárom színből választhatsz, de a többi étkezésre válasz ki egyfélét. Ha délre pirosat választottál, akkor este már csak zöldet vagy sárgát ehetsz. A három alapszínen kívül természetesen a többi színből is választhatsz, az a lényeg, hogy változatos legyen a heti étrended és ne csak egy színűt egyél állandóan.
Ez a diéta azért is hatékony és egészséges, mert a színes ételek nem mások, mint zöldségek és gyümölcsök. Sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, és minél többfélét fogyasztunk, annál jobbat teszünk a szervezetünkkel.
A színek és jótékony hatásaik:
A piros színt a likopin és a karotin adja. Ezek az antioxidáns vegyületek védenek a daganatos betegségek kialakulásától. Például: paradicsom, retek, kápia paprika, kalifornia paprika, görögdinnye, eper, málna.

Fotó: Pixabay

A zöld színűekben izotiocinátok és indolvegyületek találhatóak nagy számban, amelyek szintén jót tesznek a daganatos betegsége elkerülése érdekében. Pl. brokkoli, zöldborsó, káposztafélék, zöldbab.
A sárgászöld színűek luteint és xeazantint tartalmaznak, melyek a látás folyamatában nyújtanak nagy segítséget. Pl. kivi, avokádó, cukkini, paprika, salátafélék, spenót.
A citromsárga színűekben található kriptoxantin a szervezet ellenállóképességét javítja.

A narancssárga ételekben béta karotin található, ami jó hatással van a látásra és az egészséges bőr megőrzésében. Pl. citrom, narancs, sárgarépa, sütőtök, ananász, sárgabarack, nektarin, őszibarack, mandarin.
A vörös és lila színű falatok antociánokat tartalmaznak, ezek nagyon hatékony antioxidáns vegyületek. Csökkentik a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét, gátolják a vérrögök kialakulását. Pl. cékla, padlizsán, vöröskáposzta, áfonya, szilva, cseresznye, kék szőlő, szeder.
A fehér színűekben flavonoidok találhatóak, erős antioxidáns hatással. Pl. fokhagyma, fehérrépa, gomba, karfiol, spárga.
Forrás: Női portál