7 tipp, ha nem akarsz többet álmatlanul forgolódni éjjel

Ha hajnalban is még nyugtalanul forgolódsz, jó ha tudod nem vagy egyedül.

Egy amerikai felmérés szerint a lakosság harmada küzd álmatlansággal az ország gazdasági helyzete miatt. Ez Magyarországon sincsen másképp. Hosszútávon megterhelő a szervezetnek, az állandó fáradság mellett romlik a koncentrációképességünk, frusztráltabbak, depressziósabbak leszünk. Az alábbi nyolc módszer alkalmazásával könnyebben mehet az elalvás.

Fotó: Pixabay

Ragaszkodj a napirendhez
Próbálj meg minden nap ugyanabban az időben lefeküdni, illetve reggel felkelni. Ehhez tartsd magad hétvégén is. Amint megszokja a szervezet a rutinszerű ritmust, máris jobban fog működni.

Kerüld a késői vacsorát és az alkoholfogyasztást
Lehetőleg lefekvés előtt 3 órával már ne együnk semmit, illetve ne fogyasszunk alkoholt. Igaz, utóbbi eleinte bódító hatással rendelkezik, de amint elmúlik éberséget válthat ki.
Testmozgás
A hét minél több napján próbálj bevezetni napi 30 perc mozgást. Ez segít kifárasztani a testet. Azok, akiket a késő délutáni, esti torna felélénkít, inkább a nap korábbi időpontjára tegyék ezt a tevékenységet.
Otthonos hálószoba
Nem megnyugtató egy zsúfolt, kacatokkal teli szobában aludni. Törekedj arra, hogy minél otthonosabb, kényelmesebb legyen. Használj minél vastagabb sötétítő függönyöket, amik jól elzárják a fényt. Lehetőleg a zajos ablaktól távol helyezd el az ágyat.
Relaxáció
Tanuljunk meg olyan technikákat, amely segítségével könnyebben ellazulunk, feloldjuk a napi stresszt.
Ne félj az elalvástól
Az álmatlanság egy idő után szorongást okoz, miszerint este vajon el tudunk-e aludni vagy sem. Próbáljunk meg másként gondolni az alvásra, ne nézegessük folyamatosan az órát.
Gyógytea
Számos gyógynövény hatóanyagai segítenek az ellazulásban, a könnyebb elalvásban. Keverjünk össze 1:1 arányban citromfűvet, orbáncfűvet és komlótoboz tealevelet, majd forrázzuk le és hagyjuk 15 percig állni. Lefekvés előtt fél órával fogyasszuk el.
Forrás: egészségkalauz