Ezerrel kardiózom és szigorúan diétázom: miért nem fogyok?!

Elmondjuk, mi a gond, és azt is, mi a megoldás.

Úgy kardiózol heti háromszor (ötször, hétszer?), mint a kisangyal, grammra kiszámoltad a napi szénhidrát-, fehérje-és zsírbeviteledet, a hűtőd tele van kefirrel, salátával és csirkehússal, vasszigorral tartod magad a diétádhoz, mégsem fogysz. Volt már veled ilyen? És rájöttél, hogy mi az oka?
Nos, elsőre hihetetlennek tűnhet, amit írunk, de

lehet, hogy el kellene felejtened a kardiózást egy időre.

Hadd magyarázzuk meg.

Először is, ott van az adaptáció

Ez a nagyon fontos tulajdonságunk az evolúció során épült ki bennünk. A szervezeted érzékeli, hogy újabban jó sok energiát kell felhasználnia a kőkemény, ugrabugrálós, futós, step-aerobicozós, “zsírégető” edzéseid miatt, ezért takaréklángra kapcsol. A kezdeti állapot, amiben csak úgy olvadtak rólad a kilók, hirtelen megtorpan, és bárhogy emeled az edzéseid számát, bárhogy csökkented a kalóriákat, végül már az enyhe önéheztetés mellett döntesz, de a mérleg nyelve nem megy lejjebb többé. Ez azért van, mert a szervezeted mindent eltartalékol, amit csak tud, hiszen vészhelyzetként éli meg az új életformádat.

Másodszor, ott van a T3 hormon

Klinikai tanulmányok is bizonyítják, hogy a túl sok kardió a T3 nevű pajzsmirigyhormon mennyiségének csökkenéséhez vezet, márpedig ez a hormon az anyagcsere-regulátor.

Normál T3-szint mellett a test pont elegendő energiát használ fel, hogy az optimális hőt biztosítsa, és hogy az izmok átlagos hatékonysággal működhessenek. A csökkenő T3 az energiafelhasználás hatékonyságát növeli, kiigazítja a metabolizmust, tartalékolásra serkent.

Harmadszor, ott van a kortizol

A kortizol nevű szteroidhormon legfontosabb feladata egy specifikus fehérjeszabályozás a szervezetben. Specifikus, mert bizonyos szövetek sejtjeihez képes kötődni, és ezekben a szövetekben kifejteni a hatását. Ilyen szövet például az izomszövet. A kardióedzések mindig megemelik a kortizolszintedet. Ha túlzásba viszed a kardiózást, akkor a kortizolszinted tartósan magas marad.

A kortizol önmagában is akadálya a zsírveszteségnek, de még fontosabb, hogy hatására a miosztatin nevű fehérje megkezdi az izmok leépítését. Márpedig, ha fogyni akarsz, akkor mindenképp kell izmot is építened, sőt arra kellene elsősorban koncentrálnod!

Hogy miért? Mert ha az izmaid növekednek, a szervezeted automatikusan elkezdi felhasználni a zsírraktáraidat. Hogy miért? Mert az izmok megtartásához plusz energiára van szüksége.

“Jaj, de hát én nem akarok izmot építeni, nem még nagyobb szeretnék lenni, hanem vékonyabb!”

Tipikus mondat, ami a laikus hozzáállásból adódik. Attól, hogy elkezdesz erősítő, aerob edzéseket végezni, nem fogsz hirtelen dagadni, mint a fene – ahhoz rengeteg időre, célzott erősítésekre és nagyon speciális testépítő étrendre lenne szükséged.

Az izmaid ízlésesen, tónusosan, milliméterekkel kezdenek el növekedni, amivel párhuzamosan az őket körülvevő zsírréteged pedig csökkenni kezd. Az eredmény: nem botsáska leszel, hanem izmosan vékony, ami, valljuk be, ezerszer vonzóbb, ja és ezerszer egészségesebb is.

Botsáskának lenni már csak azért sem érdemes, mert jön egy komolyabb betegség, és úgy ledönt, hogy abból aztán hónapok alatt próbálhatsz kievickélni. Edzés ugye szóba sem jöhet ez alatt, szóval mire kilábalsz a nyavalyádból, harmatgyenge leszel és mindig álmos, a bőröd petyhüdt lesz, a szemeid karikásak. Nem jobb, ha úgy vagy csinos és vékony, hogy közben meg is erősíted magad?

“Most akkor soha többet ne kardiózzak?”

Isten ments, hogy ezt vond le mindebből! A kardiózás nagyszerűen fejleszti az állóképességedet, edzi a tüdődet és a vérkeringésedet. Csináld bátran, csak kevesebbszer, és a többi alkalom helyett súlyzós, guggolós, erősítő, aerob edzésekre válts! Ja, és még valami: ne a mérleget figyeld, mert az teljesen össze fog zavarni. Napról napra változik például a vízháztartásod.

Centi, és régi ruhák felpróbálgatása. Ezek a tuti módszerek az eredmény méregetésére!

És a legfontosabb: felejtsd el az önéheztetést!

Minőségi táplálékot vegyél magadhoz, koplalni teljesen felesleges – semmi jóhoz nem fog vezetni. Irtsd ki a felesleges szénhidrátokat, de akkor se dőlj a kardodba, ha egyszer-egyszer elcsábulsz egy csokira vagy hamburgerre. Semmit sem fog “elrontani”.

Forrás: nemopcio.blog.hu, shop.builder.hu

Képek: Thinkstock