Barna lenmag vagy arany lenmag? Mi a különbség?

A lenmag egyre elterjedtebb táplálékunk, de az még sokak számára nem egyértelmű, hogy a sötétbarnát, vagy az aranyszínűt érdemes-e venni.

Az utóbbi években rohamosan megnőtt a lenmag népszerűsége számtalan jótékony hatása miatt. Fogyasztásával a szervezet hozzájuthat az egyik legtisztább tápanyagforráshoz, hogy el tudja látni magát a legfinomabb esszenciális zsírral. Szervezetünk lenolajat tartalmazó sejtjei sokkal ellenállóbbak és kevésbé sebezhetők lesznek, mint a közönséges zsírokkal ellátott test. 

Hihetetlenül gazdag ásványi anyagokban, illetve  A, B, C, D és E vitaminban. Koleszterincsökkentő, agyserkentő, enyhíti a köhögést, a hörghurutot, de ekcéma, epe-, vese- és húgyhólyagkő és homok, valamint gyulladás esetén is kiváló ellenszer. És ezzel még távolról sem végeztünk jótékony hatásainak felsorolásával.

Kép: Thinkstock5

Arany és barna: mi a különbség?

Ha nagyon röviden akarjuk összefoglalni, akkor az, hogy az aranysárga lenmag még egy fokkal jobb, mint a “sima”. Több benne az Omega zsírsav és a polifenol (nem tápanyagként hasznosuló, ám az egészségre nagyon előnyös hatással bíró vegyület), és erőteljesebb a sűrítő hatása, vagyis fokozottabban segíti az emésztést és tisztítja a bélrendszert. (Illetve sűrűbb turmixokat is lehet vele csinálni.) Az íze selymesebb, lágyabb, mint a barna lenmagé.

Kinek ajánlott különösen az aranyra váltás?

Annak, akinek magas a koleszterinje, vagy hajlamos lehet a magas koleszterinszintre, illetve akinek a családjában jellemzőek a szív-és érrendszeri betegségek.

Hogyan együk?

Müzlibe, joghurtba, kefírbe, mézzel, tejbe, gyümölcslébe, süteménybe keverve, vagy akár önmagában. Nagyon finom tud lenni a pirított lenmag például a salátába keverve.

Mennyit egy nap?

Naponta már 1-2 evőkanál lenmaggal is nagyon sokat teszünk az egészségünkért, nem beszélve arról, hogy a testsúlycsökkentést is kiválóan segíthetjük vele. A maximum 3 evőkanálnyi lenmag fölé ne is nagyon menjünk egy nap, különben emésztésjavító hatásának épp az ellenkező hatását érhetjük el, és nagyon fontos, hogy rengeteg folyadékot, elsősorban vizet vagy ízesítetlen teát igyunk hozzá!

Forrás: Wellness Café, anatur.hu