3 betegség, amit jó eséllyel megelőzhetsz napi 20 perc sétával

Manapság az autóval rendelkezők nagy része még a mellékhelyiségre is autóval menne.

Pedig, ha tudnák, hogy napi 20 perc séta milyen jótékony hatással van a szervezetre. Számos betegséget meg lehet vele előzni. Amellett, hogy nagyon jól tud esni, csökkenti a depresszióra való hajlamot is, ráadásul még fogyhatunk is tőle. Kutatások szerint a rendszeresen sétálók jóval kreatívabbak lesznek, jobban gondolkodnak, mint nem sétáló társaik. Ezek mind nagyon pozitívan hangzanak, az már csak hab a tortán, hogy több betegséget is megelőzhetünk, ha rendszeresen sétálunk.

Fotó: Pixabay

Magas vérnyomás és keringési rendellenességek
A helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód hatására gyakran kialakul a magas vérnyomás problémája. Ilyenkor az orvos étrendváltozást és sok mozgást javasol. Nem kell rögtön futással, vagy egyéb edzéssel kezdeni. Kezdetben bővel elég a séta is. De itt is sokkal jobb a megelőzés. Miért ne mehetnénk gyalog a közeli boltba, vagy ha ügyintézni valónk akad?
Cukorbetegség
Kutatások bebizonyították, hogy a szervezet D vitamin ellátottsága hatással van a depresszióra. Mivel séta közben akkor is ér minket D vitamin termelő napsugár, mikor borús az idő, így kevesebb lesz a vigaszétkezések, boldogságért elfogyasztott édességek száma is. Emellett, mivel rendszeresen végzünk testmozgás, az anyagcserénk is jobban fog működni, javul a szervezet inzulinválasza.
Stroke
Ez a betegség is a vérellátással függ össze, amelynek rossz működése a sejtek elpusztulásával járhat. A rendszeres séta hatására új lendületet vesz a testünk, és a friss levegőn a sejtjeink is meg tudnak újulni regenerálódni.
Forrás: Házipatika