M2 metró baleset: Időben kiugrottak a szerelvényből, aztán jött a hatalmas csattanás

2 embert elvittek a rendőrök a 2-es metró vonalán szerda éjjel történt a baleset miatt.

A  VEKE (Városi és Elővárosi közlekedési egyesület) most minden eddiginél nagyobb részletességgel számol be arról, hogy mi történt valójában a metróalagútban. Szerda éjjel két üzemi szerelvény ütközött a Blaha Lujza térnél a 2-es metró alagútjában. Akkora volt a baleset, hogy a helyszínelés közel délelőtt 10 óráig eltartott.

A rendőrség vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt indított nyomozást, és két embert előállított, a Blikk információi szerint az egyik dízelmozdony vezetőjét és felettesét vitték el. A mozdony nem a menetirány szerint, hanem az ellenoldali pályán haladt, ezért ütközött össze a másik szerelvényel.

A VEKE a Facebook oldalán, nyilvános bejegyzésben részletesen leírta, hogy mi történt pontosan:

“Megpróbáljuk rekonstruálni, mi történhetett ma hajnalban a 2-es metróban. Nehéz, mert a hivatalos kommunikációs láncban túl sok a fék a rendszerben, így órákat kell arra várni, hogy valamit is megerősítsenek. A részleteket így máshogyan kell összeszedni. Ezek alapján mi úgy tudjuk, hogy éjszaka karbantartás során egy dízelmozdony, amely négy pőrekocsit tolt maga előtt, helytelenben (nem a menetrend szerinti irányban) haladt az alagútban. Örs vezér teréről a Blaha Lujza térig kellett volna menniük, de ott valamiért nem álltak meg, és továbbmenve az alagútban belecsattantak a Blaha Lujza tér és az Astoria között álló karbantartó vonatba. Ez utóbbi egy személyvagonból és egy TVG-ből (tehervágánygépkocsi) állt.

Az ott karbantartást végző munkások és vonatszemélyzet szerencsére észlelték, hogy a dízeles szerelvény jön, pedig nem kellene és ki tudtak ugrani a vonatukból időben, így senki nem sérült meg.

A csattanásban viszont mind a négy pőrekocsi és a személyvagon úgy összetört és összegyógyult, hogy lángvágóval kellett őket szétszedni. Ez még nagyjából reggelre meg is lett volna, és a reggeli csúcsra felszabadították volna a pályát, de a rendőrség megtudta az ügyet és nagy erőkkel vonult ki helyszínelni.

Olyannyira komolyan vették, hogy az éjszakás műszakot még mindig nem engedték haza, mindenkit kihallgatnak. Annyit lehet tudni, hogy a dízeles szerelvényt vezető mozdonyvezető és felettese, a vonatot vezető tolatásvezető elismerte a felelősségét a balesetért. Mindkettőjük mulasztása igen súlyosnak számít, akár Btk-s ügy is lehet belőle. A baleset további körülményeit az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálja.

Reméljük hamarosan elindulhat az első kémvonat hogy minden rendben van-e a pályán és indulhat a közlekedés. A BKK addig is tényleg mindent megpróbál a pótlásra, ötven buszt szedtek össze a reggeli csúcsra, még IK412 is pótolt. A hangosbemondó hiányára csak az Örsről jött panasz, a HÉV ugyanis hallgatott (köszi MÁV!), máshol folyamatosan mondták az információkat.”

Megpróbáljuk rekonstruálni, mi történhetett ma hajnalban a 2-es metróban. Nehéz, mert a hivatalos kommunikációs láncban…

Közzétette: VEKE – 2018. február 7.

Forrás: Blikk

Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán