Fosztogatták az utasokat Ferihegyen, a reptér elegánsan lepasszolta a felelősséget

“Ez a legrosszabb reptér a világon. A poggyászomat biztonsági lánccal lezárva adtam fel, de megérkezéskor nyitva találtam. Ellopták az órámat, és beletúrtak az úszócuccomba.”

A Liszt Ferenc repülőtéren olyan szintre jutott a poggyászfosztogatás, hogy a budapesti dél-koreai nagykövetség nyilvános Facebook-posztban hívta fel arra a figyelmet január 19-én. A közelmúltban több külföldi utas, és egy magyar házaspár értékei is köddé váltak. A nagykövetség a posztban azt javasolta, hogy ha lehet, akkor mindenki vigye fel az értékeit a repülőgépre. Azt külön megemlítették, hogy a meglopott utasok nem kapnak semmiféle kompenzációt.

Az egyik koreai utas ezt írta a Budapest Airport Facebook-oldalára:

“Ez a LEGROSSZABB reptér a világon. A poggyászomat biztonsági lánccal lezárva adtam fel, de megérkezéskor nyitva találtam. Ellopták az órámat és beletúrtak az úszócuccomba. Dühös lettem, hogy valaki végigtapogatta a bikinimet, az alsóneműmet és a személyes tárgyaimat”

Kiderült, hogy a január 19-ről 20-ra virradó éjjel több külföldi utast is megloptak Ferihegyen, egy magyar házaspárnak pedig az eljegyzési és a karikagyűrűit is meglovasították. A férfi már azon meglepődött, hogy a leszállás után majdnem 40 percet vártak a csomagokra. Körülbelül éjjel 1 óra lett, mire megkapták azokat, így nem ellenőrizték a csomagokat. A feleség csak másnap vette észre, hogy eltűntek az értékes gyűrűk.

“A Budapest Airporton a reptéri rendőr igazgatóságra (RRI) irányítottak minket, azt mondták, ők maguk nem illetékesek. Az RRI-n végül leadtuk a feljelentést, emailben, mivel személyesen nem tudtunk megjelenni. Sikerült elérnünk a Dublin Airportot is, ahol azt mondták, adjuk le a feljelentést bármelyik ír rendőrkapitányságon.”

Fotó: Wikipédia

A pár a neten észrevette, hogy ugyanazon az estén, amikor a gyűrűk eltűntek, két másik Budapestre érkező utast is megloptak. Ekkor a férj újra felhívta a Budapest Airportot, megemlítette, hogy több hasonló esettel is találkoztak aznap estéről. Nagy nehezen átirányították a földi kiszolgálókhoz telefonon. Amikor itt elmondta a problémáját, és megkérdezte, mit lehet tenni, ezt a reakciót kapta a hölgytől:

“Semmit.”

A hölgy nemes egyszerűséggel lepasszolta a panaszkérelmet:

“Lekezelő, a problémát eltussoló válaszokat kaptam. Nem is biztos, hogy Budapesten történt, és különben is, ők nem tudnak vele mit tenni, jelezzük az RRI-nek (ami addigra már megtörtént), egyáltalán minek hagytuk az ékszert a csomagban”

A Budapest Airport levélben reagált az ügyre a 444 megkeresésére. Ebben azt írják, munkatársaik az érkező utasok poggyászaival nem találkoznak, az utasok ki-be szállítását és a poggyászok ki-be rakodását pedig az adott légitársaság alvállalkozói, a földi kiszolgáló cégek végzik.

Forrás: Index