Sokat fáj a fejed? Ez a 8 dolog válthatja ki leggyakrabban

Ha te is gyakran szenvedsz a fejfájástól, hasznodra válhat tudni, mik a legjellemzőbb okai.

Ha bármilyen szokatlan új tünetet tapasztalsz, vagy erős, esetleg hosszan tartó fejfájás kínoz, akkor mindneképp fordulj kezelőorvosodhoz, ám ha nem találnak semmi komoly elváltozást, akkor az alábbi okokon érdemes elgondolkodnod:

1. Folyadékfogyasztás elégtelensége
Amikor fájni kezd a fejed, először gondold át, hogy eleget ittál-e aznap. Sokan hajlamosak vagyunk megfeledkezni a folyamatos folyadékpótlásról, így szervezetünk fejfájással jelez. Ha megiszunk óránként vagy két óránként egy pohár vizet a nap folyamán, máris elegendő kb. 1,8-3,5 liternyi folyadékhoz juttatjuk a szervezetünket. Fontos, hogy a folyadék nagy része ne cukros, és koffeines italokból álljon, helyette fogyasszunk sok vizet, gyümölcs- vagy gyógyteát.

Fotó: Pixabay

2. Időjárás változásai
Napjainkban különösen jellemző, hogy az időjárás egyik napról a másikra változik. Hol hétágra süt a nap, hol dermesztő hideg van és esik a hó. Ez természetesen megviseli szervezetünket is, a folyamatos frontváltozásokat gyakran fejfájás jelzi. Sajnos az időjárásra nincs hatásunk, ezért érdemes előre felkészülni, és beszerezni fájdalomcsillapítót arra az esetre, ha elviselhetetlenné válik a fájdalom.

Fotó: Pixabay

3. Stressz
Hétköznapjaink során rengeteg impulzus ér minket. Ezeket nem mindig tudjuk időben feldolgozni, a szervezetben stresszhelyzet alakul ki, melynek folyamatos jelenléte fejfájást okozhat. Érdemes elsajátítani különböző stresszkezelő megoldásokat, relaxációs gyakorlatokat.
4. Hormonok
Különösen nőknél fordul elő gyakran, hogy a hormonok változása fejfájást okoz. Sok nő szenved fejfájásban menstruációja során, de a terhességi hormonváltozások is kiválthatják a fájdalmat. Az ösztrogénszint hirtelen lecsökkenése okozza többnyire. Ha elviselhetetlenné válik a fejfájás, és minden menstruációnál megjelenik, érdemes nőgyógyász segítségét kérni a hormonszint egyensúlyának helyreállításában.
5. Helytelen étrend
A rendszertelen táplálkozás vagy bizonyos ételek túlzott fogyasztása is szerepet játszhat a gyakori fejfájásban. Ezek az ételek lehetnek a különböző nátrium-glutamát tartalmú ételek, az érlelt sajtok, diófélék, citrusfélék, de még a csokoládé is.

Fotó: Pixabay

6. Kialvatlanság
Az alvásnak is nagy szerepe van abban, hogy milyen a közérzetünk, jelentkezik-e a fejfájás. Érdemes rendszert bevezetnünk, minden nap ugyanabban az időben lefeküdnünk és felkelnünk, ezzel biztosítva szervezetünk számára az elegendő alvást.
7. Görnyedt testtartás
Bármilyen meglepő, de a görnyedt testtartás vagy a sok hajolgatással járó munka is okozhat fejfájást. Ez azzal magyarázható, hogy az ilyesfajta mozgás fokozza az izomfeszülést a nyaknál és a hát felső részén. Ezt azzal orvosolhatjuk, ha gyakrabban nyújtózkodunk, esetleg felkelünk sétálni és átmozgatni a testünket munka közben, illetve figyelünk a helyes tartásra ülés közben.
8. Fogcsikorgatás
Azoknál is megfigyelték a gyakoribb fejfájást, akik álmukban csikorgatják a fogaikat. Számukra a fogorvost tud segítséget nyújtani egy személyre szabott éjszakai szájőrnek nevezett szerkezet segítségével.

Lájk