Állandóan szelfizel? Akkor lehet, hogy súlyos mentális gondjaid vannak!

Nem először hangzik már el a kutatóknak az a megállapítása, hogy aki sokat szelfizik, annak komoly gondjai lehetnek lelki és/vagy mentális értelemben.

A pszichológusok szerint a szelfitisznek elnevezett jelenség komoly terápiás segítséget is igényelhet. Ezt azután jelentették ki, hogy egy nottinghami és egy indiai egyetemen is kutatást végeztek – összesen 400 ember részvételével. A felmérés Indiában volt, méghozzá nem véletlenül. Innen származik ugyanis a legtöbb Facebook-felhasználó, és itt történik a legtöbb szelfizés-okozta halálos baleset is.

Köllő Babett (@kollobabett) által megosztott bejegyzés,

Dr Mark Griffiths, az angol egyetem professzora el is magyarázta: a szelfitiszt mint mentális betegséget afféle kitalációnak tartották mindeddig, ám mostanra elhihetjük, hogy létező jelenség. Három formája van: borderline, akut és krónikus. Az első kategóriába azok tartoznak, akik naponta legalább háromszor szelfiznek, de nem teszik ki a képeket sehova. Az akut szelfizők posztolják is a szelfijeiket. A krónikusok pedig egyfajta megállíthatatlan kényszer éreznek a folyamatos szelfizésre, és naponta legalább hat fotót tesznek ki a közösségi oldalukra.

A szelfizés kényszerének okaként továbbra is az önértékelési zavarokat és a figyelemfelkeltés igényét határozták meg. Griffiths professzor elmondása szerint a kutatók most már annak szeretnének utánajárni, hogyan lehet a leghatékonyabban segíteni a szelfizés rabjain.

Kendall (@kendalljenner) által megosztott bejegyzés,

Az alábbi 20 állításos tesztet is ennek a vizsgálatnak eredményeképp írták meg. Ha akarod, csináld meg te is: 1-től 5-ig terjedő skálán kell értékelned a válaszokat, ahol az 1 az “egyáltalán nem értek egyet az állítással”, az 5 pedig az “abszolút egyetértek az állítással”. Minél nagyobb pontszám jön ki végeredményképp, annál nagyobb a szelfitisz valószínűsége.

1. A szelfizéstől jobban érzem magam a környezetemben.
2. A szelfik megosztásától egészséges versengés alakul ki köztem és barátaim, kollégáim közt.
3. Óriási figyelmet kapok, ha megosztom a szelfijeimet a közösségi oldalakon.
4. Oldódik bennem a stressz szelfizés hatására.
5. Magabiztosabbnak érzem magam, ha szelfizek.
6. Jobban elfogad a társaságom, ha szelfizek és megosztom a neten.
7. Jobban ki tudom magam fejezni egy szelfivel.
8. A különböző pózokban történő szelfizés pozitívan hat a társadalmi helyzetemre.
9. Sokkal közkedveltebbnek érzem magam, ha szelfizek.
10. Boldogabb vagyok, ha sokat szelfizek.
11. Pozitívabban értékelem magamat, ha szelfizek.
12. Határozottabb tagja leszek a társaságomnak, ha szelfizek.
13. A szelfizéssel jobb emlékek születnek az adott élményről.
14. Többször szelfizek, hogy „like-okat” és kommenteket kapjak közösségi oldalakon.
15. Több elismerést várok barátaimtól, ha szelfizek.
16. Azonnal megváltozik a hangulatom a szelfizéstől.
17. Sok szelfit csinálok, és aztán magamban nézegetem őket, hogy magabiztosabbá váljak.
18. Ha nem szelfizek, elszigeteltnek érzem magam.
19. Trófeaként kezelem a szelfiket.
20. Akár képszerkesztőket is használok, hogy a lehető legjobban nézzen ki a szelfi.

Forrás: Telegraph