Több mint 10 percig tartott mentőért telefonálni, mikor stroke-ot kapott egy nő

Nagyon hosszú ideig tartott, mire az egyik segélyhívó vonalon felvették a telefont.

Hiába hívták a mentők 104-es számát és a 112-es segélyhívót perceken át egy sztrókos asszony lányai, több mint 10 perc telt el, mire a diszpécser felvette végre a telefont az egyik vonalon.

Az 59 éves nő rosszul lett, a háziorvos gyorsan kiérkezett, és mondta, hogy azonnal mentőt kell hívni. Viszont a 104-en senki sem vette fel a telefont, így hívták a 112-őt is, de ott sem jártak több sikerrel. Édesanyjukért aggódva, idegesen hívogatták a két számot, végül a 112-őn vették fel a telefont, de több mint 10 perc után. Ennyi idő akár egy ember életébe is kerülhet.

A mentő a késlekedés miatt csak nagy sokára ért ki, eközben a nőnek több rohama is volt. A háziorvosnak sikerült stabilizálnia szerencsére az állapotát. A kórházban megállapították, hogy az asszony sztrókot kapott. Azóta jobban van.

A rendőrségtől azt közölték: egy férfi kérte a mentőszolgálat kapcsolását, mivel a 104-es segélyhívó számot nem vették fel. A bejelentőtől átvette a telefont a háziorvos, akivel a 112-es operátora tisztázta a bejelentő nevét, a helyszínt. 10 óra 9 perc 36 másodperckor adatlapot küldött a mentők irányítócsoportjának. A hívás 50. másodpercében átadta a hívást a mentésirányítónak. Vizsgálatot nem indítottak az ügyben – mondták el.

Forrás: HVG