“Vigyünk már egy kis kultúrát az utazásba!” – mondta a 3-as metró sofőrje

Amikor az utasok nem fértek fel a szerelvényre.

A metrófelújítás kezdete óta gyakran megtörténik, hogy az utasok nem férnek fel egy-egy szerelvényre, és várniuk kell a következőre. Érthető, ha egy lemaradt utas a második vagy harmadik szerelvényre már mindenképpen szeretne feljutni. Ilyenkor már fogytán a türelem, és nehezen viseli az ember, ha pluszban még be is szólnak neki. Melinda így mesél egy ilyen esetről:

„2017.11.08-án délután mentem le a Lehel téri metrómegállóba, amikor már bent állt egy régi típusú szerelvény tömve, a peronon várakozó többi utas már csak a következő szerelvényre tudott várni. A metró elindult és ezután csak percekkel később érkezett az érintett új típusú metrókocsi (úgy gondolom, hogy jelen helyzetben túl hosszú időt kellett várni). Ekkorra már az egész peron tele volt, egyértelmű volt, hogy ennyi ember szintén nem fog felférni erre a metróra.

A metró megállt és elkezdett feltódulni a tömeg. A kocsik másodperceken belül kezdtek megtelni, de még volt bőven hely, mikor az ajtók csukódni kezdtek. 2-3-szor indult el az ajtó, amikor is még bőven szálltak fel az emberek, így nyilván mind a 2-3 alkalommal sikertelenül próbált bezáródni. Ekkor a vezetőhölgy ingerülten beleszólt a mikrofonjába, idézem:

Nyugodtan tartsák fel az ajtókat, nem megyünk akkor sehova…(hatásszünet)…Vigyünk már egy kis kultúrát az utazásba!

Úgy gondolom, hogy a napokban tapasztalható állapotban a BKK egyik képviselője, dolgozója sem engedhet meg magának ilyen stílust az utasokkal szemben.”

A BKV szerint a panaszbejelentés vizsgálatát megkezdték, bővebb tájékoztatást a vizsgálat lezárása után tudnak adni. A cég szerint alapvető elvárás a cégnél a megfelelő színvonalú kommunikáció és az utasközpontú szemlélet.

Forrás: Index