Álomállás: csak enni-inni kell

Helen Teschauer éppen hazaért egy észak-karolinai barbecue témájú gasztrotúráról, de máris el kellett utaznia Portugáliába, hogy a Douro-völgyben többek közt borokat kóstoljon. Nem került egy fillérjébe sem. Sőt, mindezért menő fizetés jár neki.

Kép: DailyMail

Tudjuk, elég idegesítő, hogy mások hivatásszerűen végigutazzák a világot, Michelin-csillagos éttermektől kezdve az utcán, menő borvidékeken és minden lehetséges helyen kóstolnak, esténként pedig menő bárokba lógnak. Ha eddig bárki azt hitte, hogy ilyen csak a filmekben vagy szökőévenként egy-egy turisztikai hivatal mézesmadzag-kampányában létezik akkor most szólunk, hogy nem. Tényleg vannak emberek, akiknek ez a munkájuk.

Kép: DailyMail

Restaurant Development Manager. Ez áll Helen Teschauer névjegyén. A fiatal és nagyon szerencsés lány a Hilton Worldwide-nak dolgozik, a márkastratégiáért felelős csapat tagja. A feladata az, hogy a luxusmárka F&B stratégiájának részeként a világ legjobb helyein kipróbálja a legmenőbb éttermeket. Kis csapatával Európában, Afrikában és a Közel-Keleten kutatja a gasztronómia és a design új hajtásait.

Kép: Hilton Hotels

A Hilton azzal a megtámadhatatlan – és faék egyszerűségű – koncepcióval tervezi meg és működteti éttermeit és bárjait, hogy minden egyes helyen először alaposan feltárja a város jellemző gasztronómiai kultúráját, az uralkodó szokásokat és trendeket. Helen annyi éttermet és bárt látogat végig munkaútjai során, amennyit csak lehetséges.

Kép: Helen Teschauer

Minden esetben kifaggatja a helyieket is, így nem csak árnyaltabb képet, de sok esetben jó tippeket is kap. Elég jól hagzik, igaz?

Egy-egy új étterem előkészítése nagyjából három évbe és több látogatásba telik. Első munkája eredénye az amszterdami Waldorf Astoria. Jelenleg egy belgrádi és egy reykjaviki szálloda nyitásának tervein és a máltai Hilton felfrissítésén dolgoznak. Nos, nyújtsa fel a kezét, aki kapásból elutasítana egy ilyen ajánlatot.