Hogy néznek ki az online piszkálódások a valóságban?

„In real life” a címe annak a reklámfilmnek, amelynek feladata az online, arctalanul mocskolódók figyelmének felhívása arra, hogy milyen következményekkel járhat meggondolatlan vélemény-nyilvánításuk.

Monica Lewinsky – akinek nevét arról ismerte meg a világ, hogy szexuális botrányának kirobbantásával hajszál híján megbuktatta Clinton elnököt – saját bevallása szerint igazán tudhatja milyen az, ha valaki úgy érzi, mindenki ellene fordult. A botrány óta eltelt évtizedekben Lewinsky pszichológiai diplomáját arra használta fel, hogy hátrányos helyzetbe került emberek mellé álljon. Egyik szakterülete a zaklatás, azon belül is az interneten folytatott arctalan bullying.

Hétfőn mutatták be a reklámfilmet, amelyet Monica a BBDO reklámügynökséggel ás a Didi von Mueffling Communications-szel együtt készített el. A reklámfilm olyan valós életből vett szituációkat mutat be, ahol a különféle online terekben közzé tett hozzászólások képezik a színészek közötti párbeszédek szövegét. A zaklatási jelenetek akkor érnek véget, amikor a nem-beavatott járókelők közbelépnek és leállítják a konfrontálódó színészeket. A film célja, hogy szembesítse a meggondolatlanul kommentelőket azzal a helyzettel, ha szemtől-szemben kellene a mondataikat az érintetteknek elmondaniuk.

„A képernyő mögé bújva az emberek olyan dolgokat is leírnak, amelyeket szemtől szemben soha nem mondanának. Ez egy éles és sokkoló tükör számukra a tetteink embertelenségről, hogy átgondoljuk hogyan tér el a viselkedésünk online a személyes interakciókhoz képest.” – mondta Lewinsky a People-nak.

Forrás: HuffPost

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!