Az ősz három legegészségesebb étele

Ősszel is lehet finom és egészséges zöldséghez és gyümölcshöz jutni. A kulcsszó: legyen szezonális! A szezonális termékek ízletesebbek, vitamin- és ásványianyag-tartalmuk magasabb. Az is lényeges szempont, mennyit utazik a zöldség és a gyümölcs, míg az üzletek polcaira kerül, mert ezalatt folyamatosan veszít tápártékéből. A helyi termékek ebből a szempontból sokkal inkább ajánlottak. Nem beszélve arról, hogy a szezonális termékek ára is kedvezőbb.

Alma

Almát egész évben lehet fogyasztani, de az ősszel szedettek a legzamatosabbak. A gyümölcs remek tízórai, de süteménybe töltve is szereti mindenki. Minden nap egy alma, az orvost távol tartja – szól a mondás. Ami igaz is. Rostban, vitaminban és antioxidánsban gazdag gyümölcs, amit legjobb nyersen megenni.

Sütőtök

A nagy őszi-téli kedvenc, nem csak töklámpásnak, hanem sütve, krémlevesnek, salátának vagy akár édesen, pitébe töltve is fogyasztható. Sárga színe arról árulkodik, hogy magas a béta-karotin tartalma, ami elengedhetetlen az egészséges bőrhöz. Viszonylag alacsony a kalóriatartalma, de sok benne a C-vitamin, ami segít átvészelni a megfázásos szezont. Az antioxidánsok pedig a vérnyomást és a vércukrot tartják rendben.

Áfonya

A nagyon népszerű, savanykás ízű áfonya az őszi piacok kedvence. Rendkívül magas antioxidánstartalma miatt csökkenti a rák kialakulásának kockázatát és erősíti az immunrendszert. Az aszalt áfonya esetében győződjünk meg róla, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmaz!