A pusztító Irma hurrikán útjában ragadt egy szegedi család

Minden idők legpusztítóbb vihara közeledik György és fia felé, azonban nem indulnak a repülők, így fogalmuk sincsen, hogy jutnak haza.

Az Irma hurrikán által fenyegetett Miamiban ragadt László György, a szegedi Partfürdő igazgatója és fiúgyermeke.

“Itt ragadtunk” – jelentek meg az aggodalomra okot adó szavak György Facebook oldalán. A férfi egy hete fiát ment meglátogatni Amerikába, aki most fejezte be munkáját, így rövid utazgatás után együtt akartak hazajönni. Ma jöttek volna vissza, de a közeledő hurrikán miatt minden járatot töröltek.

György nem tudja, hogyan meneküljenek el Irma elől, ami könnyen az USA minden idők legpusztítóbb hurrikánja lehet

Forrás: Délmagyar

“Amikor kijöttünk, szó sem volt még semmiféle közelgő katasztrófáról. Mivel nyaralni jöttünk, a híreket sem követtük. Gyakorlatilag szerdán szembesültünk ezzel a helyzettel, amikor Key Westbe mentünk, és ott azt láttuk, hogy minden teljesen kihalt. Ekkor tudtuk meg, hogy közeleg egy pusztító hurrikán, és emiatt evakuáltak mindenkit.” – mesélte György.

A család Miamiban szállt meg, oda visszatérve egyből elkezdték keresni a lehetőséget, hogyan juthatnának haza. “A fiam barátja is velünk volt, neki a bátyja szólt, hogy azonnal üljön fel az első gépre. Ekkor szembesültünk azzal, hogy minden járatot töröltek. Ő úgy döntött, hogy ott alszik a repülőtéren, hátha talál egy gépet, ami bárhová elviszi innen, mi viszont visszajöttünk a szállásra” Míg a fiatalok aludtak, György a netet bújta, hogy valami kiutat találjon, mielőtt a hurrikán lecsap a területre. Egyelőre azonban úgy tudja, egész Amerikában nem lehet szombat előttre jegyet találni egyetlen járatra sem. Márpedig azon a napon lecsap a kontinensre az Irma hurrikán, amely rendkívül heves, 5-ös erősségű, és már a földdel tette egyenlővé a parányi karibi szigetországot, Antigua és Barbudát, valamint a Holland Antillákhoz tartozó Szent Márton-szigeteket.

Homokzsákokkal torlaszolták el ennek a kávézónak a bejáratát, készülnek a katasztrófára.

Fotó: Facebook

“Pontosan itt fog szárazföldet érni, ez az apartman viszont nyilvánvalóan nem bírja a több mint 300 kilométer per órás széllökéseket. Óvóhelye pedig nincs.” A férfi azt találta ki, hogy próbál segítséget kérni, hogy valaki autóval elvigye őket Florida déli részéről, ami a legveszélyeztetettebb terület. “Az Uber horror áron van, 3 ezer dollárt kérnek. Néztünk buszokat is, de arra sincs garancia, hogy bármelyikre felférünk”.

György legnagyobb félelme nem is maga a hurrikán. “Azt talán valahogy túl lehet élni. De mi lesz utána? Hetekig se áram, se víz nem lesz sehol, nem lehet élelmiszert kapni, és persze az is kérdés, hol alszunk. Szülőként pedig természetesen mindez a gyerekek miatt még jobban aggaszt”.