Elnézést kért Budapest népétől a BKK vezetője

A T-Systems pedig együttműködne az etikus hackerrel, akit korábban feljelentettek.

Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója ezt írta közleményében: “Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezérelt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe”.

A vezérigazgató azt ígéri, hogy a jövő héten megvizsgálják, milyen kellemetlenségek érték az e-jegyet váltó utasokat, és kidolgozzák, milyen módon kompenzálhatják azt, akit hátrány ért.

Pénteken már megtette egyszer, ám szombaton ismét bocsánatot kért a T-Systems vezérigazgatója, Kaszás Zoltán a Facabookon. Tőle is idézünk:  “Vitathatatlan, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások.(…) Fontos számomra, hogy az általunk és a közösség jelzései alapján feltárt hiányosságok kapcsán, szakmai és emberi alázattal tudjunk szembenézni a helyzettel és legyen bennünk kellő tartás és szakmaiság, hogy ezeket javítsuk, elhárítsuk.”

Kaszás Zoltánt állítása szerint személyesen is megérintette annak a hibát jelző fiatalnak az esete, akit rendőrök vittek el a lakásáról. Az ügyben épp a cég tett feljelentést az etikus hacker ellen. Ám most úgy fest, fordult a kocka:
“A T-Systems Magyarország vezetőjeként, amennyiben bebizonyosodik etikus magatartása, szeretném felajánlani a jövőbeni együttműködés lehetőségét számára, ha ő erre nyitott.”

A 18 éves diák olyan hibát észlelt a rendszerben, amivel 50 forintért tudott bérletet vásárolni. A hibáról értesítette a BKK-t, de a rendszert fejlesztő T-Systems feljelentést tett, és a fiút rendőrök vitték el a lakásáról. Ezután a BKK és a T-System Facebook-oldalát elárasztották a szitkozódó kommentek. A Facebookon a BKK megítélése az ötös skálán 1-es osztályzatra csökkent.

Forrás: Index