Lassabban döcögnek a magyar vonatok, mint 25 éve

A MÁV végzett a pályafelújítási munkákkal a Balaton déli partján, a Forbes pedig jónak látta utánanézni, mennyire is pörgött fel a vasúti közlekedés hazánkban.

A kutakodás eredménye: semennyire. Az 1991-es és 1999-es hivatalos menetrendkönyvet vetették össze a mai mentrenddel, a fővárosból induló vonatok menetidejére fókuszálva. A leporolt adatok alapján a magyar vasút lassabban döcög, mint 25 éve. Ahogy az alábbiakból is látszik, az egyetlen pozitívum, hogy Siófokra 10 perccel rövidebb a  vonatok menetideje, mint 1991-ben volt.

Siófok 1991: 85 perc, 1999: 93 perc, 2017: 75 perc.

Keszthely 1991: 148 perc, 1999: 165 perc, 2017: 166 perc.
Balatonfüred 1991: 114 perc, 1999: 142 perc, 2017: 119 perc.
Tapolca 1991: 162 perc, 1999: 197 perc, 2017: 197 perc.

Keszthely esetében a mai, majdnem végig felújított vágányokon is 18 perccel hosszabb a menetidő, mint az előző évezredben volt. Füredre 5 perccel hosszabb az út, Tapolcáig pedig kemény 35 perccel tart tovább eljutni vonattal, mint 26 évvel ezelőtt.

Fotó: MTI Kálmándy Ferenc

Debrecenbe 5 perccel tart tovább eljutni ma, mint 1991-ben, Miskolcra 10 perccel volt gyorsabb a Tokaj-expressz a mai intercityknél, Pécs esetében pedig kerek negyed óra a bukta.

Forrás: Forbes