Hiába adategyeztettél, attól még lekapcsolhatták a telefonszámod

Ügyfelek tucatjai dühöngenek, mert azt tapasztalták, hogy noha sikeresen elvégezték az adategyeztetést, szombaton mégis kikapcsolták a SIM-kártyájukat – teljes káosz várható a mobilszolgáltatóknál.

Nem lehet pontosan tudni, hogy hány ügyfél kártyáját kapcsolták le az időben végrehajtott, sikeres adategyeztetés ellenére – írja a HVG. Az biztos, hogy náluk is sokkal többen vannak azok, akik nem egyeztettek a június 30-i határidőig, és emiatt deaktiválták feltöltőkártyás SIM-kártyájukat.

A Telekom vasárnap kiadott egy tájékoztatást, amiben azt kérték, hogy a sikeres adategyeztetés ellenére lekapcsolt SIM-kártyát használók tárcsázzák a +36-80-630-045 telefonszámot, ami a letiltott kártyákról is elérhető, és itt azonnal tudnak segíteni a tévedésből deaktivált SIM-ek újraaktiválásában. Az ügyfelek kommentjei alapján úgy tűnik, mégsem megy ez ilyen simán:

“hivom 90 perce :), elerhetetlen az ugyfelszolgalat, lenne jobb dolgom is ma…az adategyeztetest direkt letudtam egy honapja…miert nekunk kell ezzel is kinlodni?”

“Nagyon kedves, hogy megadtak egy telefonszámot, amin keresztül el lehet indítani a szám visszakapcsolását, de sajnos NEM elérhető, és az internetes felületük NEM fogadja el az SMS-ben kapott kódot, sőt hiába próbáltuk, újat SEM generál… Biztos meglepő, de dolgozó emberként nem tudjuk egész nap hívogatni Önöket…”

“Köszönöm telekom azt a precizitást, amivel az adategyeztetés után (amit hónapokkal ezelőtt elvégeztem) mégis kikapcsolták a telefonszámaimat a rendszerből! Kíváncsi vagyok, hogy ekkora multinál, hogy lehet ekkorát tévedni, és ki téríti meg a kellemetlenségből fakadó kiadásaimat?”

Fotó: Fazekas István HVG

A Telekomnak és a Telenornak is 400 ezres nagyságú tábora van a Facebookon, a kisebbik szolgáltató oldalán azonban érezhetően kevesebb a téves kikapcsolás miatti ügyfélpanasz. A Vodafone ügyfelektől nem érkezett hasonló panasz.

A Telekom a péntekig nem regisztrált Domino SIM-kártyára küldött egy kódot, amivel az ügyfelek szeptember 30-ig online is megköthetik új szerződésüket. A Telenorosok, ha szeptember 1-ig felkeresik bármelyik Telenor üzletet és új szerződést kötnek, a korábbi telefonszámukat és egyenlegüket is visszakapják a szolgáltatótól. A Vodafone-ügyfelek a törölt szerződéseik helyett, az adategyeztetést követően, telefonszámuk, SIM-kártyájuk és egyenlegük megtartásával díjmentesen új szerződést köthetnek a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámon és személyesen a Vodafone üzleteiben.

Az biztos, hogy a mobilszolgáltatók üzleteiben nagy csődület várható a következő napokban, így aki teheti, annak érdemes elhalasztania az ügyintézést.