Iszonyatos botrány lett a legújabb Pepsi-reklámból

Akkora, hogy vissza is kellett vonni a videót, az üdítőt gyártó cégnek pedig magyarázkodnia kellett.

Most jött ki a Pepsi legújabb kampányának reklámja, mely meglehetősen félrement.

A videó faék egyszerűségű története nagyjából annyi, hogy mosolygós emberek, zömmel fiatalok tömege tüntetni indul, de úgy, mintha csak egy bulinegyeden sétálna végig.

Odaérnek a rendőrsorfalhoz (amit egymástól méterekre álló baseballsapkás hatósági közegek alkotnak, mintha csak egy messzi szabadrúgáshoz kellett volna pár ember sorfalnak), majd a tömegből egy lány – Kendall Jenner szupermodell – egy doboz Pepsivel megold mindent. Mutatjuk:

A reklámszpot rendesen ráirányította a Pepsire a figyelmet, csak éppen nem úgy, ahogy szerették volna. Elképesztő mennyiségű kritika zúdult a videóra, mely sokak szerint elbagatellizálja az indokolatlan rendőri erőszakot.

A rendőri túlkapások miatt tavaly nyáron nagygyűléseket, tiltakozó meneteket, tüntetéseket tartottak a Louisianában és Minnesotában a fehér rendőrök által elkövetett erőszakos cselekmények áldozatául esett feketék emlékére. Voltak helyek, ahol a tüntetések erőszakba torkolltak. Így történt ez Baton Rouge-ban is, ahol sajtótörténeti fotó született: egy amerikai nő, Ieshia Evans elegáns ruhában, rezzenéstelen arccal dacol az állig védőruhába öltözött, felfegyverzett rendőrökkel:

Ieshia Evans a rendőrök előtt Baton Rouge-ban (Fotó: Wikipedia.org/Jonathan Bachman)

A Pepsi reklámja a Black Lives Matter mozgalom tagjait is felháborította. A Twitteren az egykori polgárjogi harcos, Martin Luther King lánya, Bernice King is felszólalt a szpot ellen. Ő annyit írt: “Bárcsak apu is tudott volna a Pepsi erejéről”:

A Pepsi a reklám miatt elnézést kért, és a New York Times szerint gyors ütemben vissza is vonta azt.