A mentő pótdíját bevasalta, a tesóét elengedte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató

Csókosország, szeretlek!

Az alábbi történetről az Index számolt be december 6-án.

Mint írták, még idén júliusban egy férfi méltányossági kérelemmel fordult a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-hez. Azt kérte, engedjék el a büntetését, amit azért kapott, mert nem volt érvényes matricája, mikor felhajtott egy díjköteles útszakaszra. Indoklása szerint a telefonja hibája volt ez, többször is próbálkozott előtte, de nem sikerült, utólag megvette.

Most ha azt gondolod, hogy szerencsétlen férfi – keresztnevén Zsolt – bizony hoppon maradt, tévedsz. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél dolgozott ugyanis testvére, Mihály, aki egyből írt is a megfelelő személyeknek a szervnél, hogy engedjék el a pótdíjat. És láss csodát, elengedték, ráadásul három napon belül megjött az erről szóló határozat.

Ugyanebben a hónapban egy magán mentőszolgálat autóját büntették meg, mert nem volt érvényes matricája. A mentőszolgálat a méltányossági kérelmében nem telefonhibát emlegetett, hanem azt írta: súlyos beteget szállítottak, sem idő, sem helyzet nem volt az útdíjfizetésre, utólag azonban, mikor a beteget eljuttatták a kórházba, megvették a matricát.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. azonban velük nem volt megértő. Mint írták, amennyiben az ellenőrzéskor egy gépjármű nem rendelkezik érvényes e-matricával, az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló vonatkozó rendelet értelmében pótdíjfizetési kötelezettség keletkezik.

Hozzátették, a megvásárolt e-matrica kizárólag a vásárlás időpontjától biztosít jogosult úthasználatot egy adott gépkocsinak, azaz utólag hiába lobogtatja az ember. Meg kell jegyezni, a mentőszolgálat heteket várt a határozatra, nem három napot.

Az Index a fentiek miatt megkereste a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-t. A cég szerint nincs náluk kettős mérce, belső vizsgálatot indítottak.