Elárazás, botrány a H&M-nél: íme a fogyasztóvédők válasza!

A H&M-nek teljesítenie kell a véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt, 90-190 forintos áron – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.

Azt írták, a a hírekből értesültek arról, hogy a H&M rövid ideig rendkívül olcsón, 90-190 forintos áron hirdette termékeit és a vásárlók kapva kaptak ezen az alkalmon. Több bejegyzés szólt arról a Facebookon, hogy volt, akinek az árut ki is szállították, de volt, akinek törölték a korábban már visszaigazolt megrendelését. A cég cserébe 15 százalékos kedvezményt ígért a következő vásárlásnál.

“Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá” – közölte a szövetség.

Mivel ők nem hatóság, mindössze állásfoglalást adtak.

Közben a Facebookon reagált a cég. Azt írták, egy nem megfelelő fájl okozta a galibát, ami miatt nem tudnak számos megrendelést teljesíteni.