Vakvágányon a matektanítást forradalmasító magyar találmány

A pécsi módszert a szakma is elismeri, a diákok is imádják, de a magyar közoktatásban nincs lehetősége kibontakoznia.

A Matherminds névre keresztelt találmány ötlete még Pécsett született meg 2004-ben – írta a HVG.hu.

Lapot kérünk! (fotó: innovacio.pte.hu)

Lapot kérünk! (fotó: innovacio.pte.hu)

A baranyai megyeszékhely egyik általános iskolájának tanára, Auth Andrea szabadidejében kifejlesztett egy olyan kártyajátékot, mely a teljes matematika tananyagot lefedi elsőtől negyedikig. A pedagógus azért próbálkozott meg ezzel, mert az intézmények összevonásával rengeteg sajátos nevelési igényű gyermek került az osztályába, akikkel rendkívül nehéz volt a megszokott módszerekkel haladni.

Lapot kérünk! (fotó: innovacio.pte.hu)

Lapot kérünk! (fotó: innovacio.pte.hu)

A kártyajáték szabályait azok is meg tudták tanulni, akik az alapműveleteket is nehezen értették, játszva tanultak, óriásit fejlődtek. A huszonegyezés szabályaiból építkező, majd a mínusz számok fogalmát bevezető játékokat újabbak követték, bonyolódtak a műveletek, a végén már a mértékegység-átváltással és a törtekkel is megismerkedtek.

A cikk szerint az iskola igazgatója támogatta a módszert, a játékot kitaláló pedagógussal több tankönyvkiadó is felvette a kapcsolatot, a Pécsi Tudományegyetem is lehetőséget látott benne.

Országos siker azonban mégsem lett belőle. 2012-re ugyan elkészült az iskoláknak szánt termékből ezer darab Lapot kérünk! néven, néhány száz darab el is kelt belőle, de időközben megszűnt az iskolák gazdasági önállósága, az innovatív módszerek helyett pedig az alapvető szükségletek biztosítása maradt a prioritás.

A játék fejlesztői a magyar vakvágány után nemzetközi karrierben gondolkodnak. Közösségi finanszírozást indítanak, a decemberben startoló kampány célja 26 ezer font – hozzávetőlegesen 11 millió forint – összegyűjtése. A számítások szerint ebből a pénzből már a Lapot kérünk! saját lábra állhatna, a jövőben pedig a projekt el tudná tartani magát a bevételekből.