Fizet a felhasználóknak ez az új közösségi oldal

Itt a “lelkiismeretes Facebook”?

A Tsu, vagy ahogy a szájt alkotói írják, Tsū egy éve indult, és amitől különleges, az az, hogy bevételeit visszaosztja a felhasználóik felé – írja a HVG.hu. A jelek szerint a Facebooknak is szúrja a szemét az új oldal, Zuckerbergék ugyanis minden eszközzel próbálják megakadályozni, hogy saját bázisán keresztül toborozzon magának felhasználókat a Tsu.

A Facebook bevétele abból száramzik, hogy felhasználóik adatait névtelenül megosztja a hirdetőivel, hogy azok célzottan tudják eljuttatni az emberekhez a hirdetéseket. A Tsu is a hirdetők pénzéből működik értelemszerűen, csak éppen a Facebookkal ellentétben nem ül a befolyó összegen, hanem annak csak 10 százalékát tartja meg, 90 százalékát visszaadja a felhasználóknak, ezzel motiválva őket a tartalmak megosztásában, közzétételében.

Az új oldal nem jótékony, csak egyszerűen más az üzletpolitikája, már a kezdőképernyőn is az köszönti az oda látogatót, hogy “értékeljük a tartalmat”. A bejegyzések ugyanolyanok lehetnek, mint a Facebookon: fotók, videók, helyzetjelentések. Ha érdekes, akkor sokan megnézik, megosztják, lájkolják, ez pedig sok reklám-megjelenítést generál, amiből pedig jön a pénz.

Ahogy azt fentebb említettük, a pénz 90 százaléka visszakerül a felhasználókhoz, de nem is akárhogy: 45 százaléka ahhoz megy, akié a poszt volt, 30 százalék ahhoz, aki őt meghívta, 10 százalék ahhoz, aki az őt meghívót meghívta, 3,3 százalék pedig az őt meghívó meghívó meghívójának. Ez így eléggé pilótajáték-effektusnak tűnik, de nem az, egyszerűen nem bevett gyakorlat, hogy a közösségi oldalak felhasználói is látnak pénzt az általuk generálódott bevételből.

Mielőtt még hanyatt-homlok rohansz regelni, eláruljuk: az oldal meghívásos, így kell egy belsős, hogy bekerülj. Emellett pusztán azért, mert valaki fent van, nem kap pénzt, az anyagiak akkor jönnek, ha aktív az ember, plusz érdekes tartalmakkal operál.