Facebook = szegény gyerek, Instagram = gazdag gyerek

Egy amerikai kutatás a fiatalok körében használt közösségi oldalakat vizsgálta. Bár a Facebook még mindig vezető szerepet tölt be a 13-17 éves korsztály online életében, a gazdagabbak sokkal többet instagramoznak, mint a szegényebb családok gyermekei – ismertette a Quartz.

A Pew Research Center vizsgálata arra jutott, hogy közösségi oldalak használata kapcsolatban áll a gazdasági helyzettel és a család bevételeivel.  A felmérés 13-17 évesek közöttieket kérdezett meg a szociális médiához kapcsolódó fogyasztási szokásairól. A válaszadók 92 százaléka mondta azt, hogy naponta használják, 25 százalékuk pedig szinte folyamatosan jelen van valamelyik oldalon.

Forrás: richkidsofinstagram.tumblr.com

Forrás: richkidsofinstagram.tumblr.com

Habár az elmúlt években lehetett hallani a Facebook népszerűségének csökkenéséről, a kutatás szerint 71 százalékuk használja, pont ugyanannyian, mint akik több ilyen platformra is regisztráltak.

A vizsgálat érdekessége, hogy az adott válaszokat összevetették a fiatalok gazdasági helyzetével és kiderült, a kettő összefügg. A kevésbé jómódú háztartásokban élő tinédzserek (ahol a család bevétele kevesebb, mint évi 50,000 dollár, vagyis 14 millió forint) használják legszívesebben a Facebookot: 49 százalékuk adta ezt a választ, míg az ennél tehetősebb családok fiataljainak csak a 37 százaléka.

Forrás: richkidsofinstagram.tumblr.com

Forrás: richkidsofinstagram.tumblr.com

A 100,000 dollárnál (28 millió forint) nagyobb bevételű háztartások gyerekeinél csak hat százalék a különbség a Facebookot (31%) és az Instagramot (25%) előnyben részesítő fiatalok között. Tehát a győztes még az összes csoporton belül a Facebook maradt, az Instagram pedig felzárkózik. Hogy pontosan miért részesítik előnyben a képmegosztó szolgáltatást arra egyelőre nem született tudományos válasz, de összefüggésben lehet azzal, hogy ott könnyebb villantani a drága holmikkal.

Fontos azonban megjegyezni, hogy Mark Zuckerberg a Facebook alapítója 2012-ben megvásorlta az Instagramot, vagyis bármelyiket is haszánlod, az ugyanannak a cégnek hasznos.