Naponta félmillió poszt születik a magyar neten

A magyarok kétharmada csak mobilról facebookozik, egy átlagos felhasználónak 245 barátja van és 50 oldalt kedvel – számolt be az Origo az Evolution & Mobile Hungary 2015 konferencián elhangzottakról.

Több mint 2 millió hazai felhasználó minden nap felmegy a közösségi oldalra, és átlagosan napi 14-20 alkalommal néz rá a Facebookra. Naponta félmillió poszt és 20 ezer tweet születik a magyar weben.

A hirdetések szempontjából kiderült, a 18 és 34 év közöttiek a közösségi oldalon sokkal hatékonyabban tudják megszólítani őket, mint a televíziós reklámokkal.

A Z generáció, avagy a kilencvenes évek szülötteinek internetes keresési szokásaiból életmódra és érdeklődési körre vonatkozóan is értékelték az adatokat. A Google keresőben és a YouTube videmegosztón leggyakrabban zenével, szórakozással, tanulással, termékekkel, videojátékokkal, és sporttal kapcsolatos kulcsszavakat használnak. Ehhez képest a Facebookon emberekre, csoportokra, eseményekre, helyekre, alkalmazásokra keresnek rá leginkább.

A sokkoló tartalmak vésődnek be legjobban az emlékezetbe, a negatív hírek terjednek leggyorsabban – ezek a biológiai jelenségek a neten is működnek, ismertették a konferencián.