5 ok, amiért nem tudsz lefogyni

Koplalsz, gyümölcsleveket iszol, barna kenyereket eszel – na ezért nem tudsz lefogyni.

Szerencsére Grlic Tímea fitneszblogger összeszedte, mi az öt legyakoribb ok, amiért valaki hiába próbálkozik, nem tud lefogyni. Ezek azok:

1, Koplalsz

Tímea szerint a mítosz: “Amit nem eszel meg attól nem tudsz hízni sem. Ha nem eszel, a szervezeted elégeti a már meglévő zsírodat vagyis lefogysz, ilyen egyszerű.”

De ez nem igaz.

És a megoldás: “Napi 5-6 mini-étkezés, ami mozgásban tartja az anyagcserét egész napra, jó minőségű szénhidrátban ÉS fehérjében gazdag, alacsony telített zsírtartalmú étrend kialakítása, ami kerüli az egyszerű cukrokat, cukros üdítőket, fehér lisztet, zsíros húsokat, viszont sok rostot, vitamint, telítetlen zsírsavakat tartalmazó magvakat, sovány fehérjéket tartalmaz megemelt folyadékfogyasztással-folyadékbevitel emelésénél fokozatosan emeljük a napi adagot ne egyik napról a másikra igyunk meg 5 liter vizet!-, ami lehetőleg szénsavmentes ásványvíz, saját készítésű zöldség vagy gyümölcslé, ízesítetlen gyógynövénytea.”

2, Fehér kenyér helyett barnát eszel

Tímea szerint:  “A fehér liszt az elhízások jelentős százalékáért felelős, pláne kis hazánkban ahol olyan finomságok vannak a pékségekben hogy emberfeletti akaraterő kell ahhoz hogy ne fald fel a teljes kínálatot mikor beugrasz egy üveg ásványvízért.”

És a megoldás: “Az igazság az hogy itt sem ússzuk meg az összetevő lista megszállottként való tanulmányozását. De nyugi, elég csak egy alkalmat arra szánni, hogy hosszú percekig fürkésszük az apróbetűs írásokat a kenyerek csomagolásán, ha megvan az igazi elég már mindig csak azt venni. Mire figyeljünk? Minden termékre igaz-legyen az kaja vagy szépségápolási termék-. hogy az összetevő listában csökkenő sorrendben kell feltűntetni a hozzávalókat, tehát abból van benne a legtöbb ami az első helyen szerepel. Ha egy kenyérnél ez a búzaliszt, akkor az nem lesz “diétás” még akkor sem ha magvas vagy barna színű. Válassz olyat amiben a teljes kiőrlésű liszt, rozs, szója, tönköly, zab, gluténmentes szavak szerepelnek..  Az ilyen kenyeret ehetjük bűntudat nélkül, hiszen nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, nem leszünk tőle gyorsan újra éhesek és hosszú időre ellátnak energiával.”

planning-your-weight-loss-diet-2

3, Gyümölcslevet iszol, ha szomjas vagy

Tímea szerint napi minimum 2 liter folyadék szükséges a szervezet egészséges működéséhez, ha növeljük a folyadék bevitelt, rögtön elkezdünk fogyni, jobb lesz az emésztésünk, közérzetünk, bőrünk állapota.

És a megoldás: “Az igazi megoldás: rohadtul unalmas, de sajnos igaz hogy az egyetlen minőségi folyadék amiből megihatunk bármennyit, és pozitív hatással van a szervezet működésére az a szénsavmentes ásványvíz (lehetőleg alacsony nátrium tartalommal). Ha erre nem telik napi szinten akkor a csapvíz is kitűnő választás, ez talán még azért is jobb mert nem kell a műanyagflakonba kioldódott cuccokat meginnunk, de a legjobb választás az otthoni csapvíz vízszűrőn át fogyasztott változata. Vehetünk erre egy külön berendezést vagy kis kiszerelésű vízszűrős fejjel ellátott üveget amit aztán naponta többször újratölthetünk, magunkkal is vihetjük. Mi a helyzet a gyümölcslevekkel? Ha magunknak készítjük friss, lédús gyümölcsökből esetleg hozzáadott vízzel (ne tejjel, kérlek!) sokkal finomabb, és nem utolsósorban egészségesebb üdítőnk lehet. De ne feledjük azt sem, hogy egy ilyen turmix gyakran 3-5 egész gyümölcsöt is tartalmaz amit szilárd állapotban nem biztos hogy megennénk egy ültőhelyünkben, tehát ne terheljük le a szervezetet azzal hogy túl sok gyümölcsöt „iszunk meg”, csak annyit amennyit szilárd állapotban is megennénk. Esetleg tedd hűtőbe a maradékot. Egy másik szuper módszer amit nagyon ajánlok annak aki „nem bírja meginni a vizet” (bizony, nem egyszer hallottam már ilyet meg hogy „nem szeretem az ízét”-ami egy íztelen ital esetében elég butácska kifogás még egy gyerek szájából is) hogy szerezz be egy üveg kancsót, ebbe töltsd bele a mentes vizet/csapvizet és darabolj bele ízlésednek megfelelően bármilyen gyümölcsöt, zöldséget. Kapsz egy szuper, egészséges, finom ízesített vizet, amiben biztosan tudod hogy mi van, hiszen a bolti „ízesített ásványvizek” nem valószínű hogy természetes anyagokból, természetes módon készülnek… és egy 500ml-es adagban 15 gramm cukor van.”

4, Este hat után nem eszel

Tímea szerint a mítosz: “Az este 6 után megevett táplálékra a szervezetnek már nincs szüksége hiszen ilyenkor már nem csinálunk semmi olyat ami kalóriát égetne, tehát minden amit megeszünk zsírként fog lerakódni. És igen, pont azon a testrészen, ahol a legkevésbé szeretnéd!”

És a megoldás: “Napi 5-6 étkezés ami egészségesnek mondható-ami állandó pörgésben tartja az anyagcserét és nem kényszeríti azt arra hogy raktároznia kelljen, hiszen folyamatosan kapja az utánpótlást-nem lehet besűríteni mondjuk reggel 8-tól este 6-ig. Na jó, be lehet éppen, de mi értelme mindent megenni 6-ig aztán éhezni míg le nem fekszel. Na és mi van azokkal akik késő este jutnak csak el edzeni? Ők edzés előtt-után éhezzenek? A saját izmaikat falná fel a szervezetük, és ezt senki nem akarhatja, csak az aki csont-háj-bőr akar lenni. Én maximum annak ajánlom az este 6 után nem evést aki 8-9 körül fekszik! A többiek egyenek nyugodtan lefekvés előtt 2-3 óráig! Aki komolyabban sportol, testépít, az tudja hogy még lefekvés előtt is szükségünk van lassan felszívódó fehérjére (kazein) hogy éjszaka se éhezzen a szervezetünk és ne veszítsünk izmot, de ez már egy másik szint. (Érdekességképpen megjegyezném hogy vannak olyan komoly testépítők is akiknek éjszaka is fel kell kelniük enni hogy megtarthassák az izomtömegüket!)”

5, Mindent megeszel, mert úgyis ledolgozod

Tímea szerint “ha valaki tényleg oda akar figyelni magára, az alakjára, és eljár edzeni az egy dícséretes dolog. Viszont akkor tegye már meg a saját maga érdekében hogy odafigyel az étkezéseire is, és az edzései mellé egy olyan étrendet követ ami nem teszi feleslegessé az edzőteremben eltöltött órákat! Az edzések során mikrosérülések keletkeznek az izmokban amiknek a regenerálódás során dől el a sorsuk: ha fehérjében, minőségi szénhidrátban gazdag étrendet követünk, a testünk úgy tud regenerálódni hogy a sérült izmokból erősebb, nagyobb izmokat épít-a bevitt tápanyagokból! Ez persze egy rohadt hosszú folyamat, nem egyik napról a másikra történik és nők esetében sem kell hatalmas „felfújt” izmoktól tartani, hiszen az izmokban még mindig nem levegő van, és még mindig nem lesz versenyszintű bodybuilder egy nő az ilyen fajta táplálkozástól, csak izmos, feszes, tónusos, csinos! Ne feledjük, ahol a bőr alatt izom van-amit fel kell építeni!-az a bőr nem lesz narancsbőrös, zsíros, plöttyedt. Izmokra egyszerűen szükség van egy egészséges kinézetű, formás test kialakításához. És ha már edzesz, akkor tedd meg a testednek azt a szívességet hogy minőségi étrendet követsz, és ne a mekiben egyél edzés után hiszen „megérdemled”. Hidd el, a tested sokkal jobban fog örülni egy jó minőségű fehérjében és szénhidrátban gazdag pótlásnak ilyenkor.”