10 étel az egészséges hajért és az erős körmökért

Az egészséges haj és köröm kiemelten fontos mindannyiunk számára, ezért célszerű, hogy odafigyeljünk védelmükre. Néhány étel kifejezetten jó hatással lehet rájuk, listánkban összeszedtük a 10 leghatásosabb fogást.

Protein

A hajadnak szüksége van proteinre a keratintermeléshez, ugyanis ez az az anyag, amitől erős marad. Ha a haj nem jut elég proteinhez, az akár  hajhulláshoz is vezethet. Ha a reggelt egy protein shake-kel indítod, az segít a hajad megerősítésében.

Vörös húsok

Egy finom, szaftos steak tele van proteinnel, valamint egy másik hasznos elemmel: vassal. Akik vashiányban szenvednek, gyakran küzdenek vékony szálú, erőtlen hajjal, vagy a koilonychia nevű körömbetegséggel. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden nap vörös húst kellene fogyasztanunk, hiszen túlzott fogyasztásuk egyéb betegségeket eredményezhetnek, akár szívprobléma, rák, vagy cukorbetegség is kialakulhat. Heti egy étkezés azonban kifejezetten egészséges a test számára.

feature-image---how-much-red-meat-is-good-for-you-

Áfonya

Az antioxidánsok számos káros behatástól védik a testet. A stresszt és gyulladást okozó anyagok rossz hatással vannak a hajra és a körömre is, ám különböző gyümölcsök segítségével felvehetjük a harcot ezek ellen. Az összes gyümölcs közül a legtöbb antioxidáns az áfonyában található.

Mandula

A mandula kiváló proteinforrás, de emellett magnéziumban is gazdag, amely szintén segít a haj és a köröm egészségének megőrzésében. A magnézium a természet stresszoldója, és mint tudjuk, a stressz a hajhullás egyik fő okozója. Ha a körmödön barázdák jelennek meg, azok a magnézium hiányát is jelezhetik.

2k7gcbmr

Sör

A sör az egyik leggazdagabb szilikonforrás, amely szintén nagyon fontos, ha szép hajra és körömre vágyunk. A szilikon felpezsdíti a fejbőr vérkeringését, ezáltal elősegíti a haj növekedését. Napi egy pohár már jelentős javulást eredményezhet, de hajmosáskor sörrel átöblíteni a hajat is remek megoldás lehet.

Osztriga

Rengeteg biológiai folyamathoz szükséges a cink, mint például a protein előállításához is, ami rendkívül jót tesz a hajnak és a körömnek. Az osztriga kb. 74 gramm cinket tartalmaz, többet, mint bármilyen más étel, ezért fogyasztása kifejezetten egészséges.

8vybhyrq

Tej

Több kutatás szerint a D-vitamin hiánya is okolható a hajhullásért. Azoknak a nőknek, akik valamilyen hajproblémával küzdenek általában alacsonyabb a D-vitamin szintjük. Ezen kívül a kalcium is kulcsfontosságú a haj és a köröm szépségének érdekében, ezek az anyagok pedig mind megtalálhatóak a tejtermékekben.

Tojás

A tojás is kiváló proteinforrásnak bizonyult, valamint D-vitamin és biotin is megtalálható benne. A biotin tulajdonképpen egy B-komplex vitamin, amely segít a keratin előállításában. Ha komoly problémáid vannak a hajaddal vagy a körmeiddel, akkor érdemes odafigyelni a biotin bevitelre, ugyanis ezzel erősödhet a haj és a köröm szerkezete is.

yt54ny9i

Lazac

Biotin, protein, és a korábban már felsorolt hasznos anyagok mind megtalálhatóak a lazacban. Az omega-3 zsírsavaknak köszönhetően a bőrt is kiválóan táplálja. Ne feledd, a fejbőröd is törődést igényel, ugyanis nagy százalékban ezen múlik az egészséges haj is.

Brazil dió

Hogy milyen anyag szükséges még a szép haj és köröm eléréséhez? A szelén! Egy tanulmány szerint a brazil dió magas szeléntartalma kifejezően pozitív hatással bír a hajra, napi 6-8 szem már elég a szükséges mennyiség beviteléhez.

8zcayjzd