5 hiba, amivel reggelente ártasz az egészségednek

Nem is sejted, mennyi mindennel árthatsz reggelente az egészségednek. Összeszedtünk pár hibát, amit nem szabad elkövetni.

morning

1. Ne rohanj!

Reggelente ébredés után felpattansz és már mész is a dolgodra? Ezt ne csináld. Az alvás közbena hátad bemerevedik, és a vér a lábadba száll. Emiatt hátfájdalmaid lehetnek, és megszédülhetsz, amikor kikelsz az ágyból. A javaslat az, hogy egyenként, aztán együtt is öleld a mellkasodhoz a lábaidat.

2. Húzd el a függönyt!

A behúzott sötétítő segít hangulatosabbá tenni a szobádat. De ettől inkább elalszol, mint felkelsz. Húzd el a függönyt, hogy pozitívabb hangulatba kerülj, és segíts a belső órádnak felébredni. Minél több a fény reggel, annál jobb.

breakfast

3. Ne tartogasd a jó dolgokat!

Egy kutatás szerint a legtöbben keményen dolgoznak reggel, hogy aztán délután háromra elfáradjanak. Ilyenkor kezdenek el kellemesebb dolgokat csinálni. Ez nem jó. Ha reggel megcsinálod a kellemes dolgokat, akkor jobb lesz a hangulatod, és kevésbé fáradsz el délutánra. Edd meg azt a sütit, idd meg a tejeskávét és hívd fel anyut!

4. Ne nyomd meg a szundit!

Plusz tíz perc alvásért sok mindent megtennénk reggelente, de nem szabad. Azzal, hogy ébredés után visszaalszol, összezavarod a belső órádat és kevésbé tudsz majd elaludni este. Kelj fel akkor, amikor megszólal az ébresztőd.

5. Ne kezdj rögtön eddzeni, előbb egyél!

Felkelés után fél órával érdemes enni, hogy beindítsd az emésztésed. Ezt akkor sem érdemes kihagyni, ha épp sietsz eddzésre. Legalább egy banánt egyél meg.